Monday, February 7, 2011

belajar menilai dan berfkir secara waras. ehe

kejadian rusuhan di mesir yang semakin teruk menyebabkan kami pelajar2 sabah diminta untuk pulang ke rumah negeri masing2 untuk tujuan keselamatan. yang paling menyedihkan tentang tu kami suma hanya dibenarkan untuk bawak sebuah beg galas sahaja!. bayangkan sebuah beg galas yg kecik tu benda apa jelah yang bole dimuatkan dalam tu..???

aku n housemate aku jadi tak tentu arah bila fikir pasal benda apa yang paling penting untuk dibawa. ehe.
dimata kami macam nak bawak satu bilik tu. tapi , sure tak dapatlah pulakkan? so , kami fikir sama2 pasal benda nak bawak ni. kawan aku tanya barang apa yang aku bawak n akupun macam tu jugak.

macam aku cakap di mata kami suma macam berharga n pentinng. then barang2 tu tgoklah mana yang mencukupi kriteria yang aku tetapkan. contoh dia
 1. ringan
 2. bole dipakai apa jenis tempat n keadaan
 3. xperlu nk iron
 4. segi keselamatan
 5. paling penting kalau aku pakai smartke x. ahaha

then setelah berhampas pulas ( sesuai ke tak ayat ni ? lantaklah! ) berfikir dan menilai barang2 dan barang2 yang terpilih adalah seperti berikut... ahaha
     1. t-shirt ( 5 )
     2. sweater ( 2 ) 
     3. seluar sukan ( 2 )
     4. jeans ( 2 ) 
     5. ehem2 ( ? )
     6. alat2 mandi
     7. bet ping - pong ( 1 )
     8. kasut n slipar ( 1 )
     9. stokin ( 2 )

gambar2 ni benda yang paling aku sayang yang aku tinggalkan di rumah tu.. hwaaa.. sedeyy tol!




kasut?? ya.. kasut2 ni yang paling aku sayang n berharga bagi aku. yang lain2 tu xsangatlah. tapi, dua benda ni aku sayang sangat2. bole bawak gaduh ni klau sapa kasi rosak atau hilangkan. ehe.. kasut merah tu aku lagi sedey nak tinggalkan sebab itu hadiah sorang yang aku sayang.. eke. aku suka kasut tu sebab dia kaler merah n jenama adidas!..


-besambung-

0 comments:

Post a Comment

Newer Posts Older Posts