Saturday, February 5, 2011

Rusuhan di mesir - 2

 masa di waktu berkurung tu terpaksa bangun awal sebab kalau bangun lambat nnt xdpat pegi makan ataupun buat benda lain d luar. naseb baik lorong rumah aku tu ada dua kedai makanan melayu. so selamat sikitlah. keadaan semakin teruk msa tu bila tenet disekat n bank2 tutup. xleh kuarkan duit. nseb bek ada lagi duit sikit bole ahh tampung makan. makan sehari sekali jak ( makan luar ) sebab malam xbrani kuar. huhu

bila malam seriusly BORING GILA!! huhu.. dahlah xbole kuar pastu xda tenet pulakkan. bayangkanlah dlam rumah tu just ada aku n sorang lgi housemate aku. siyes mcm nk gilaa stresss! awal2 tu nak men poker tapi xckup orang sbb kami dua orang jak! aha.. then kami amek keputusan men game di laptop masing2. kebetulan game yg aku men tu xabes lgi so xboringlah. member aku kesian gila. aha terpaksa ulang2 game tu.

tahap stress kami bole dikawal lgi xdalah sampai tba2 ckap dengan pintu , dinding berus gigi atau benda2 lain. aha. tapi stress gila!!. then tiba2 aku dpat panggilan dri member aku. kami budak2 sabah di mansoura kena sruh balik ke rumah sabah di kaherah oleh pegawai sabah ust sabli.

awal2 tu aku mcm xnak ahh pegi cairo sebab yelah keadaan di cairo tulah yg paling teruk. tempat aku ok banding cairo so aku mcam ragu2 satu lgi mcam xsampai ati pulak tinggalkan member2 sorang dirumah wlupun dia ckap klau aku pegi cairo dia tdo rumah member yang len. tapi mcm xbestlahkan. hehe

then kami buat keputusan klau pegi rumah sbah di cairo kmi pegi sama2 perjalanan kami ke cairo senior yang handle. dia yang tempahkan bas n suma2 tu. dengan hati yang takut kmi pegi jugak cairo. 31hb jan kami pegi jugak cariro n dlam perjalanan tu kami tkut sebab before tu ada dapat berita ada pljar msia nk kuar mansoura kena sekat dlam perjalanan. so kami xnaklah tba2 dah half nk ke cairo tba2 patah balik. tapi. ehe. kami redahhh jelahkann..

alhamdulillah xsmpi 2jam kami smpai cairo then agak terkjut jugaklah sbb nmpak kereta kebal sna sini. orang dekat sekeliling kuar bwak sumthg di tangan untuk pukul orang mgkin. aha. masa nk msuk lorong tu bas yg kmi naik xleh msuk lorong rumah sabag tu sbb di kwal oleh rukun tetangga. yelah dorg jaga tempat tu . oklahkan. nseb bek ada senior yg dtg tmpat ktorg n ckp dgn rukun tetangga tu kmi ni nk ke rumah sabah. then kmi lpas ahh jgak. fuhhhh....

- bersambung-

0 comments:

Post a Comment

Newer Posts Older Posts