Tuesday, February 8, 2011

makan beramai2. =p

lebih nikmat dan sedap bila makan beramai2 berbanding dengan makan sorang2. ehe. itulah yang berlaku malam ni. ( baru je sebenarnya ) ehe. kami makan di ruang tamu bersama2. 

kelebihan makan ramai2 ni walaupun makanan tu sikit tapi nikmat dia lebih dari makan sorang. sebab kita kongsi sama rasa gembira bila dapat makan. sama2 dapat rasa masakan yang sedap ataupun xsedap. sama rasa makanan tu tak berapa nak cukup tapi simpan dalam hati jelah . sebab orang lainpun tak cukup. 

dan apa yang paling penting ialah persahabatan tu semakit kuat. chewaahh! ehe.. tapi, itulah yang sebenarnya kebaikan disebalik makan beramai ataupun berjemaah. makan beramai2 ni klau kita ingat2 balik merupakan salah satu daripada perbuatan yang dibuat ole rasul kita Nabi Muhammad S.A.W. so bukan sahaja kita dapat merapatkan silaturrahim tapi dapat menjalankan salah satu sunnah Nabi Muhammad S.A.W.

perkara macam ni bukan selalu bole kita dapat. yelah klau di rumah sendiri tu kita ada pinggan yang cukup so buat apa mau kongsi2.. kann?? ehe.. klau tiba2 cakap dengan housemtes jom makan satu talam. suree kena cepuk! gedikk nak mampuss.. tapi, ehe. itulah yang sebaik2nya..

neway tQ to Shammir sebab sediakan makanan yang sedap2 malam ni.. ehehe tiket dia balik malaysia esok.. so malam ni dia buat kebajikan sikit. tapi , memang dia selalupun masak. sebab tu best dia ada dalam rumah ni. ehe.. neway. marilah kita doakan perjalanan suma anak2 malaysia am n sabah khususnya selamat sampai ke destinasi yang telah ditetapkan.. ehehe

0 comments:

Post a Comment

Older Posts